Długopisy z logo firmy to jeden z najchętniej wybieranych i najskuteczniejszych sposobów jej promowania. Ale czy można traktować je jak każdy inny koszt uzyskiwania przychodu przez przedsiębiorstwo?

Długopisy z logo bez reklam

Choć długopisy z logo to sposób na promowanie swojej działalności, sekretem ich skuteczności jest fakt, iż… mało który klient kojarzy je z typowymi formami reklamy. Codziennie jesteśmy otoczeni przez różnego rodzaju spoty, banery czy bilbordy i większość z nas jest nimi zwyczajnie zmęczona. Na próby wpływania na nasze decyzje konsumenckie często reagujemy automatycznym oporem, a nawet złością. Kiedy otrzymujemy kolejną ulotkę, zwykle wyrzucamy ją bez przeczytania jej treści. Z  długopisami reklamowymi z logo firmy jest nieco inaczej – traktujemy je jak prezent i chętnie wykorzystujemy w życiu codziennym. Dzięki temu mamy z nimi stałą styczność, a tym samym oswajamy się z marką i stopniowo zaczynamy się z nią coraz bardziej utożsamiać.

Długopisy z logo – jak zrobić?

Na rynku dostępnych jest wiele różnych modeli reklamowych artykułów piśmienniczych, w najróżniejszych kształtach i kolorach, a także wykonanych z rozmaitych materiałów. Wybierając długopisy dla swojej firmy, warto zwrócić uwagę na jej identyfikację wizualną, styl oraz filozofię. Przedsiębiorstwo, które utożsamia się z wesołą kolorystyką oraz nowoczesnością, może sięgnąć po barwne, plastikowe produkty o fantazyjnych formach. Biuro podatkowe czy poważna redakcja wybierze raczej stonowane modele w kolorze czerni lub srebra zaś producent ekologicznych toreb na zakupy lub naturalnych kosmetyków – długopisy wykonane z papieru z makulatury czyli tzw. długopisy ekologiczne.

długopisy z logo firmy a VAT

Drugą kwestią jest wybór treści, jaką umieścimy na swoich gadżetach. Niektóre firmy decydują się tylko na logo oraz nazwę. Inne traktują długopisy jak wizytówki, wpisując na nie dane kontaktowe do konkretnego pracownika, zaś jeszcze inne wybierają nadruk z hasłem reklamowym lub krótkim opisem oferty. Warto jednak pamiętać, że treść nie może być zbyt długa, a czcionka powinna być możliwie jak największa, by odczytanie napisów nie sprawiało nikomu problemów.

Długopisy z logo firmy a koszty

Wiele osób zastanawia się nad księgowaniem tego rodzaju produktów reklamowych. Choć głównym kryterium wyboru takiej formy promocji zwykle jest niska cena, większości firm zależy na tym, by móc zaliczać jak najwięcej zakupów do kosztów uzyskania przychodu przez działalność gospodarczą. W tym wypadku sprawa jest prosta – artykuły piśmiennicze z nadrukiem stanowią formę reklamy, w związku z czym mogą zostać zaliczone do kosztów firmowych. Podobnie wygląda kwestia „długopisy z logo firmy a VAT”: w takiej sytuacji VAT podlega odliczeniu. Kluczowym aspektem jest tu nadruk lub grawer. Gdyby kupowane przez firmę długopisy ich nie miały, powinny zostać uznane za koszt reprezentacji, zwłaszcza, jeśli ich cena jest dość wysoka. Decydując się na zakup estetycznych, metalowych długopisów, warto więc ozdobić je grawerką z danymi firmy.

[Głosów:2    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here