Facebook towarzyszy nam na co dzień w rozmaitych aktywnościach – rozmowy ze znajomymi, organizacja wydarzeń, dzielenie się wspomnieniami. To również narzędzie niezwykle skutecznego marketingu.

Według raportu „Digital 2019”, opublikowanego na początku tego roku przez Hootsuite i We are Social, z facebooka korzysta ponad 2,2 miliarda użytkowników na całym świecie. Udostępniają oni portalowi wiele danych na swój temat. Z nich właśnie korzystają kampanie na facebooku.

Target – klucz do sukcesu

Ktoś właśnie ma urodziny – portal wysyła powiadomienie, gdyż dysponuje informacjami o wieku zarejestrowanych osób. Ktoś inny publikuje zdjęcie z wakacji – wiadomo zatem, gdzie przebywa. Polubienia stron dostarczają danych na temat upodobań i zainteresowań użytkowników. Wszystkie te informacje pozwalają na wybór ściśle określonej grupy docelowej. Dzięki temu można mieć pewność, że np. reklama karmy dla psów dotrze do właścicieli tych czworonogów i nikogo innego.

Reklama – Facebook pozwala na więcej

Co istotne, w przypadku kampanii na facebooku nie trzeba czekać, aż użytkownik zacznie sam szukać konkretnych produktów i usług. To sprawia, że są one doskonałym uzupełnieniem marketingu w wyszukiwarkach czy działań SEO. Ofertę firmy można skierować do osób, które mają konkretną potrzebę, ale niekoniecznie wiedzą, jak mogą ją zaspokoić. Narzędzia analityczne umożliwiają stały monitoring i optymalizację wszystkich podejmowanych działań.

Cel – konkretny i osiągalny

Działania na marketingowe na facebooku powinny być dobrze zaplanowane. Niezbędne jest też precyzyjne określenie celów – tylko wtedy będzie można mieć pewność, że kampania przynosi efekty. Dobrym rozwiązaniem jest znalezienie domu mediowego, który wszystkim się zajmie. Da to pewność, że budżet przeznaczony na reklamę zostanie wykorzystany efektywnie.

Facebook jest tak popularnym portalem społecznościowym, że wśród jego użytkowników klientów może znaleźć każda firma, niezależnie od tego, czym się zajmuje. Dlatego w działaniach marketingowych warto wykorzystywać kampanie reklamowe na facebooku i zdobywać za ich pomocą nowych klientów.

[Głosów:2    Średnia:3/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here