Wizyta u okulisty – odzyskaj prawidłowe widzenie

0
111

Wzrok to jeden z najbardziej wyjątkowych zmysłów człowieka i bez niego życie byłoby o wiele smutniejsze oraz bardziej uciążliwe. Chociaż każdy jest o tym przekonany, w codziennym życiu zdarza się, że go zaniedbujemy. Złe nawyki żywieniowe, używki, wielogodzinna praca przed ekranem, mnóstwo sztucznego światła oraz narażanie się na alergeny to tylko niektóre czynniki negatywnie wpływające na nasz narząd wzroku. W tym artykule przyjrzymy się dwom sposobom, na jaki możemy zadbać o nasze oczu, a wcale nie wymagają od nas wielu poświeceń.

Sztuczne łzy oraz jakość powietrza

Z wiekiem u wielu osób zaczyna pojawiać się zespół suchego oka, który polega na wydzielaniu zmniejszonej ilości filmu łzowego. Stan taki może powodować uszkodzenie międzypowiekowej powierzchni oka, co objawia się w bardzo nieprzyjemny sposób – pieczeniem i swędzeniem spojówki, uczuciem ciała obcego lub piasku pod powiekami oraz okresowym pogorszeniem ostrości widzenia. Jak przynieść sobie ulgę i jednocześnie zadbać o dobrą kondycję oczu? Dużą poprawę może przynieść zmiana warunków, w których przebywamy większą część dnia – warto zadbać o odpowiednie nawilżenie powietrza w pomieszczeniu, obniżenie zbyt wysokiej temperatury oraz regularne wietrzenie. Dobre rezultaty przynosi też stosowanie sztucznych łez, czyli kropli do oczu, które zapewniają skuteczne i długotrwałe nawilżenie powierzchni spojówki, dzięki czemu chronią ją przed wysychaniem, uszkodzeniem oraz rozwojem różnego rodzaju infekcji – skuteczny produkt może polecić nam każdy okulista na nfz Warszawa.

Proste i relaksujące ćwiczenia oczu

Spędzanie wiele godzin przed ekranem komputera w małym pomieszczeniu to jeden z najpowszechniejszych problemów dzisiejszego społeczeństwa. Chociaż większość osób jest świadoma, jak negatywny wpływ ma to zarówno na wzrok, jak i na funkcjonowanie całego organizmu, to nie jest w stanie nic tym zrobić. Zazwyczaj zmiana dobrej pracy nie wchodzi w grę, więc konieczne jest zastosowanie innych sposobów, aby przynieść sobie i swoim oczom nieco ulgi. Skuteczna metodą są proste ćwiczenia relaksujące, które polegają na ruchach gałek w górę i w dół czy też z boku na bok. Niekiedy wystarczy unieść wzrok powyżej ekranu monitora oraz popatrzeć w dal przez okno lub na przedmioty znajdujące się w drugiej części pokoju. Najlepsze efekty przynosi jednak skupienie wzroku na zieleni oraz przyrodzie, która działa najbardziej relaksująco na oko. Krótkie przerwy w trakcie pracy przy komputerze najlepiej robić nawet co 10 minut – może to być jedynie spojrzenie na inny przedmiot, krótki spacer czy wyprostowanie.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here