Robienie zakupów przez internet Stało się bardzo powszechne. Jest to bardzo popularne ze względu na łatwość oraz wygodę. Dodatkowo zwroty w przypadku zakupów przez internet są od wiele łatwiejsze niż w przypadku zakupów zrobionych w sklepie stacjonarnym. Jednak nie każdy produkt możemy zwrócić.  Według praw konsumenta korzystniej jest robiąc zakupy na odległość, czyli online. W większości przypadków powinno być to bezproblemowe. Warto jednak pamiętać że poniżej mówimy o towarach, które pozbawione są wszelkich uszkodzeń. Jeżeli zakupiliśmy przedmiot z wadą, to możemy go zareklamować bez względu na miejsce transakcji.

Przeczytaj też: https://www.wsb.com.pl/zakupy-przez-internet-zwroty/

Zakupy przez internet – wszystko o zwrotach

Zasada zwrotów jest bardzo prosta. Jeżeli kupiliśmy przedmiot przez internet to bez problemu i możemy go zwrócić sprzedawcy bez podawania jakiegokolwiek powodu. Mamy na to 14 dni. Zakupy na odległość oznaczają transakcje poza sklepem na przykład przez internet lub też na targach. Aby zwrócić zakupiony przez internet towar należy niezwłocznie poinformować o tym sprzedawcę. Taki zwrot robimy na własny koszt. Jego czas to dwa tygodnie. Sprzedawca posiada obowiązek jak najszybciej zwrócić wszelkie pieniądze także, za koszt wysyłki. W tym wypadku również ma na to 14 dni. Może on jednak wybrać wartość przesyłki, którą chcę zwrócić. Zazwyczaj sprzedawcy wybierają najtańsze opcje, pomimo tego, że na przykład Twoim wyborem był najdroższy kurier. 

Zakupy przez internet – w jakim przypadku zwrot towarów nie jest możliwe? 

Oczywiście są wyjątki i dlatego powinniśmy zwrócić na to uwagę podczas zakupów. Są sytuacje, w których sprzedawca czy też usługodawca nie musi godzić się na zwrot towaru nawet w przypadku zakupienia towaru czy też usług przez internet. Są to momenty kiedy:

• Usługa została w pełni zrealizowana, a klient wcześniej poinformowany, że po spełnieniu świadczeń traci prawo odstąpienia od umowy

• Cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym

• Podmiotem świadczeń jest przedmiot nieprefabrykowany

• Przedmiot świadczenia jest to rzecz, która ulega szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności

• Przedmiot świadczeń jest to przedmiot dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, a otwarte nie może być zwrócony ze względu na ochronę zdrowia oraz higienę

• Rzecz po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostaje nierozłącznie połączona z innym urządzeniem

• Alkohol jeśli jego cena została uwzględniona przy zawarciu umowy

• Program komputerowy dostarczony zapieczętowanym opakowaniu

• Chodzi o dzienniki i czasopisma

• Przedmiot jest sprzedawany w drodze aukcji publicznej

• Chodzi o usługi w zakresie zakwaterowania

• Chodzi o świadczenie treści cyfrowych, które są zapisane na nośniku materialnym

Zobacz też: http://www.salesmachines.pl/dofinansowanie-dla-dzialalnosci-zatrudniajacych-osoby-50/

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here