Jak zmotywować pracownika do pracy to jedno z najczęściej zadawanych przez pracodawcę pytań. Wiele firm chcąc zwiększyć wydajność swoich pracowników stosuje różnego rodzaju formy motywacji.

Jak zmotywować pracownika do pracy?

Najbardziej skuteczną oraz popularną formą jest oczywiście podwyżka bądź premia za osiągnięcia. Pieniądze są w stanie sprawić, że pracownik czuje się doceniany przez co jego wydajność i chęć do pracy diametralnie wzrasta.

Jak zmotywować pracownika do pracyKolejnym dobrym sposobem na zmotywowanie personelu są wszelkiego rodzaju benefity, jak na przykład dofinansowanie do karty multisport, prywatna opieka medyczna, dobry pakiet socjalny w firmie czy różnego rodzaju spotkania i wyjazdy integracyjne. Takiego rodzaju dodatki są dla pracownika oznaką tego, że pracodawca chce w ten sposób docenić starania oraz zaangażowanie swojego podwładnego.

Kolejnym dobrym sposobem zmotywowania pracownika jest wysyłanie go na szkolenia oraz kursy. Jest to korzyść dla obydwu stron, ponieważ podnosi się w ten sposób kwalifikacje danej osoby, przez co ma ona realne szanse na rozwój, a co za tym idzie na kolejne awanse i bonifikaty. Szkolenie pracowników pokazuje również, że pracodawca wierzy w ich możliwości i uważa, że warto w takich ludzi inwestować, ponieważ inwestycja ta zwróci się w późniejszym czasie poprzez polepszenie jakości oraz wydajności pracy danej osoby.

Dobrym pomysłem są również słowne pochwały kierowane bezpośrednio w stronę pracownika, a także pochwały wygłaszane na forum

Podnosi to pewność siebie oraz zwiększa chęci do pracy. Zawsze miło jest usłyszeć dobre słowa skierowane w naszym kierunku wprost od naszego przełożonego.

Pracodawca ma do swojej dyspozycji wiele narzędzi motywacyjnych i możliwości umocnienia pracownika w przekonaniu, że jego praca jest ważna, a firma ją docenia. Przełożony powinien rozmawiać z pracownikiem o jego celach przynajmniej raz na kwartał, sprawdzać ich realizacje, wyznaczać zadania, które pozwolą wykazać się takiej osobie. Stanowisko oraz zakres obowiązków powinien być odpowiednio dobrany przede wszystkim do kwalifikacji i umiejętności pracownika, tak aby wykonywał je z chęcią, a wyniki były widoczne i możliwe do zmierzenia i zweryfikowania. Pamiętajmy, że zadowolony i zmotywowany pracownik to dużo bardziej wydajny pracownik.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here