Sezonowe wyprzedaże stanowią duże wyzwania dla firm działających w sektorze e-commerce. Trzeba bowiem podjąć odpowiednie działania, mogące zainteresować klientów oferowanymi przez dany sklep produktami. Warto wiedzieć, w jaki sposób efektywnie wpłynąć na decyzje zakupowe konsumentów.

Charakterystyka

Piki sprzedażowe stanowią okresy, w których poziom zbycia towarów wzrasta. Zjawisko to spowodowane jest wyprzedażami lub akcjami promocyjnymi prowadzonymi przez właścicieli platform sprzedażowych. Piki sprzedażowe notowane są w:

  1. okresie przedświątecznym
  2. cyklu pozasezonowych obniżek.

Zainteresowanie konsumentów wzrasta również w związku z Black Friday oraz Cyber Monday,

Ustalenie odpowiedniego kalendarza

Chcąc przygotować się do okresu pików sprzedażowych, należy ustalić, jakie okazje determinują konsumentów do nabycia dużej ilości towarów ze sklepów internetowych. Pod uwagę warto również wziąć rodzaj prowadzonej działalności oraz sektor rynkowy, w którym dane przedsiębiorstwo się specjalizuje. Powszechny okres pików sprzedażowych obejmuje dwa ostatnie miesiące roku. Polacy odkładają bowiem pieniądze, by móc wykorzystać je na towary obniżone z okazji Black Friday lub świątecznych przecen bożonarodzeniowych. W przypadku branży fashion piki sprzedażowe obejmują ponadto okres letni i sezon zimowy.

Działania SEO

Chcąc zwiększyć zainteresowanie klientów swoimi produktami, należy zadbać o widoczność firmy w organicznych wynikach wyszukiwania. Warto więc upewnić się, które słowa kluczowe związane są z branżą, w której dane przedsiębiorstwo wykazuje działalność. Przed okresem pików sprzedażowych należy zadbać o odpowiedni opis produktów oraz grafik umieszczanych na witrynie sklepu internetowego. Content powinien zawierać popularne słowa kluczowe przy jednoczesnym uwzględnieniu atrakcyjnego contentu, odpowiadającego zapotrzebowaniu konsumentów. Można również wykorzystać płatną reklamę Google Ads lub Facebook Ads. Warto ponadto wziąć pod uwagę sezonowość słów kluczowych.

Wyprzedaże sezonowe stanowią okresy mogące zwiększyć osiągane przez dany sklep wyniki sprzedażowe. Warto pamiętać o wdrożeniu nowoczesnych rozwiązań dostępnych na stronie internetowej https://www.dotpay.pl/, by zminimalizować liczbę porzucanych przez konsumentów koszyków.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here